Inloggen lukt niet, kunt u helpen?

Problemen met inloggen

Lukt het u niet om in te loggen in uw Mijn ANBO-omgeving? Dan kan het zijn dat er iets fout gaat, bijvoorbeeld:

Ik heb geen e-mailadres
Inloggen op Mijn ANBO zonder e-mailadres is helaas niet mogelijk. Bent u wel digitaal actief (op het internet, bezoeken van websites etc.), maar heeft u geen e-mailadres? Dan raden wij u aan om wél een e-mailadres aan te maken. Dit kan gratis via Google (www.gmail.com) of Microsoft (www.hotmail.com). Wilt u eerst meer weten of het gebruik van e-mail? Onze partner SeniorWeb heeft hier een handig artikel over geschreven, klik hier om dit te lezen. 

Geen activatielink ontvangen
Heeft u uw e-mailadres ingevoerd en op ‘Activatielink versturen’ geklikt, maar (nog) geen mail gekregen? Het kan tot 10 minuten duren voor u de bevestigingsmail heeft ontvangen. Controleer ook uw ongewenste e-mail en spambox. Heeft u na 10 minuten nog niets ontvangen? Klik dan hier om opnieuw een activatielink aan te vragen. Probeer het voor de zekerheid nogmaals.

Mijn partner gebruikt hetzelfde e-mailadres
Zowel uw ANBO-lidmaatschap als dat van uw partner staat geregistreerd op één en hetzelfde e-mailadres. U kunt daarom dus ook maar één Mijn ANBO-account activeren. Als u voor een van de lidmaatschappen een nieuw/ander e-mailadres registreert, dan is het wél mogelijk om twee verschillende accounts te activeren en in te loggen op Mijn ANBO. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

  1. Bel met de Ledenservice om voor één lidmaatschap een nieuw/ander e-mailadres door te geven (tel. 0348 - 46 66 90, bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur)
  2. Ga naar www.anbo.nl/mijn-anbo. Klik rechts bovenin beeld op het icoontje met het poppetje ‘MijnANBO’ en het pijltje naar beneden en klik op “Uitloggen”. U moet namelijk het eerste account uitloggen om opnieuw – met het tweede (nieuwe) account – in te kunnen loggen. 
  3. Vervolgens gaat u naar www.anbo.nl/mijn-anbo/activeren. Vul hier het tweede (nieuwe/andere) e-mailadres in en klik op “Activatielink versturen”. Er wordt een e-mail met een activatielink gestuurd naar dit e-mailadres. Klik op de link in deze e-mail en maak een eigen wachtwoord aan.
  4. Vervolgens gaat u opnieuw naar www.anbo.nl/mijn-anbo. Klik op het icoontje met het poppetje. U logt in met uw e-mailadres en het zojuist geregistreerde wachtwoord. U kunt ervoor kiezen om deze inloggegevens te onthouden.*
  5. Omdat zowel u als uw partner gebruik kunnen maken van Mijn ANBO, dient u telkens in- en uit te loggen met een ander e-mailadres en wachtwoord.

*Let op: het opslaan en onthouden van uw inloggegevens op uw computer, tablet of mobiele telefoon kan een oplossing bieden. Echter is dit wel minder veilig. Mocht u dit niet willen, dan dient u uw eigen gegevens telkens opnieuw in te voeren. Uiteraard kunt u altijd op ‘Wachtwoord vergeten?’ klikken indien u niet meer weet welk wachtwoord u voor uw account had aangemaakt.

Oude Mijn ANBO link als favoriet
Het kan zijn dat u de oude Mijn ANBO als favoriet heeft opgeslagen. Dit brengt u dan naar de oude Mijn ANBO waar u niet meer kunt inloggen. Sla deze website URL op als nieuwe favoriet om naar de nieuwe Mijn ANBO te gaan: www.anbo.nl/mijn-anbo

Komt u er niet uit?

Heeft u alles geprobeerd en komt u er niet uit? Klik dan op de onderstaande button of stuur een mail naar mijnanbo@anbo.nl. Vermeld hierin uw lidnummer en/of postcode en huisnummer. Mocht het mogelijk zijn, dan kunt u screenshots of foto's maken van uw scherm. Zo kunnen onze collega's u beter helpen!

Stuur een e-mail >>