4 augustus 2014

Beslis mee Namens Nederland

Op 14 juli is een grote enquête onder de Nederlandse bevolking van start gegaan, onder de naam Namens Nederland. Via www.namensnederland.nl kunnen alle Nederlanders hun mening geven over de toekomst van ons land –wat hun ambities zijn voor Nederland, en welke investeringen (op persoonlijk of maatschappelijk niveau) zij het realiseren van die ambities waard vinden.

Wat willen senioren?

ANBO-directeur Liane den Haan: “Er hebben al 18.000 personen meegedaan en ANBO wil dat het aandeel senioren natuurlijk niet achter blijft. Namens Nederland vraagt deelnemers om concrete keuzes: wat vinden we met z'n allen het belangrijkste in Nederland? Wat willen we dat (nog) beter wordt? Gezondheidszorg, veiligheid of toch onderwijs? En wat hebben we ervoor over om onze gezamenlijke ambitie te bereiken? Onze organisatie is betrokken bij dit initiatief. Als grote Nederlandse organisatie kunnen we bijdragen aan het vormgeven van een voorspoedig en concurrerend Nederland. Daarbij is het belangrijk dat ook zoveel mogelijk senioren zich uitspreken over wat zij willen. Daarom roep ik senioren op om de enquête in te vullen. Dat kan via: Namens Nederland Vragenlijst. Namens Nederland is de kans om mee te beslissen over de toekomst van Nederland.”

Uitkomsten dit najaar gepubliceerd

Namens Nederland is een initiatief van McKinsey & Company en wordt gesteund door een brede groep maatschappelijke partners. Daarnaast zijn het Financieele Dagblad, de Telegraaf, de STER, RTL, SBS, en Sanoma als mediapartners betrokken. Bovendien zijn veel multinationals en maatschappelijke organisaties, waaronder ANBO, bereid gevonden de enquête onder hun werknemers of leden te promoten. In oktober zullen de uitkomsten van Namens Nederland tijdens een grootschalig evenement worden gepubliceerd.