Honderdtienjarige start breed scholingsaanbod voor senioren

Ouderenbond ANBO geeft op 9 september -de datum waarop zij honderdtien jaar geleden is opgericht- het officiële startschot voor een opleidings- en trainingsinstituut voor actieve senioren. De feestelijke aftrap vindt plaats van 12.00 tot 16.00 uur in het Centraal Museum te Utrecht met onder andere schrijfster Yvonne Kroonenberg en pianist Klaas Bakker.

Via de zogeheten ANBOacademie komt een breed scholingsprogramma beschikbaar voor senioren die actief willen blijven. Er is aanbod in de vorm van ‘train-de-trainer’. Dat wil zeggen dat er vrijwilligers worden opgeleid, die vervolgens elders in het land andere senioren opleiden. Bijvoorbeeld opleiden tot ouderenadviseurs, als coach ‘Een nieuwe Levensfase’ andere ouderen begeleiden, of als spelleider het spel ‘Levenskunst’ spelen. Bestuursleden en vrijwilligers kunnen kiezen uit een breed scala aan trainingen rondom belangenbehartiging en alle aspecten van het verenigingswerk.

Er is ook een aanbod voor senioren op het gebied van ontspanning, dansen, energievoorlichting of levensverhalen schrijven.

De cursussen en trainingen zijn ook toegankelijk voor senioren uit andere organisaties.

Meer informatie is te vinden op www.anbo.nl onder de knop ANBOacademie