Mijn ANBO

Het ledenportaal van ANBO

Mijn ANBO is het ledenportaal van ANBO. Een online platform en gedeelte op onze website dat alleen toegankelijk is voor leden. Als lid kunt u hier uw gegevens inzien, beheren en wijzigen. Ook kunt u aangeven of en welke communicatie, bijvoorbeeld nieuwsbrieven of post, u van ons wilt ontvangen. Maar ook welke thema's en onderwerpen u interesseren en of u deel wilt nemen aan onderzoeken, enquêtes, webinars en bijeenkomsten. Tot slot is er ook informatie op Mijn ANBO te vinden die niet op de 'reguliere' website staat, zoals de digitale en gesproken versie van het ANBO Magazine, voorbeeldbrieven van Raad & Daad, checklists en ledenvoordelen. Reden te meer om in te loggen en een kijkje te nemen!

Logt u voor het eerst in?

Dan dient u eerst uw account te activeren. Dit kan door op de onderstaande button te klikken of naar www.anbo.nl/mijn-anbo-activeren te gaan. Voer hier het e-mailadres in waarmee uw ANBO-lidmaatschap staat geregistreerd. Klik vervolgens op de knop ‘Activatielink versturen’, u krijgt dan direct een e-mail met een link. Als u daar op klikt, dan komt u op een inlogscherm. Voer hier opnieuw uw e-mailadres in en een door u gekozen wachtwoord. Onthoud* dit wachtwoord goed voor de volgende keer. 

Klik hier om uw account te activeren >>

Heeft u al eerder ingelogd?

Dan kunt u op de onderstaande button klikken om opnieuw in te loggen. Gebruik uw e-mailadres en eigen wachtwoord om toegang te krijgen. Neem ook direct even de tijd om uw persoons- en contactgegevens te controleren en uw profiel aan te vullen met uw communicatievoorkeuren én interesses. Wij houden u dan alleen op de hoogte hoe en waarover u dat wilt!

Klik hier om in te loggen >>

Komt u er niet uit?

Heeft u alles geprobeerd en komt u er niet uit? Bekijk dan hieronder de veel gestelde vragen (en antwoorden) of stuur een mail naar mijnanbo@anbo.nl. Vermeld hierin uw lidnummer en/of postcode en huisnummer. Mocht het mogelijk zijn, dan kunt u screenshots of foto's maken van uw scherm. Zo kunnen onze collega's u beter helpen!

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik inloggen?

Inloggen & activeren

Inloggen

Heeft u al eerder ingelogd in ledenportaal Mijn ANBO?
Dan kunt u op de onderstaande button klikken om opnieuw in te loggen. Gebruik uw e-mailadres en eigen wachtwoord om toegang te krijgen.

Klik hier om in te loggen >>

Activatie

Is dit de eerste keer dat u het ledenportaal van ANBO bezoekt?
Dan dient u eerst uw account te activeren. Dit kan door op de onderstaande button te klikken of naar www.anbo.nl/mijn-anbo-activeren te gaan. Voer hier het e-mailadres in waarmee uw ANBO-lidmaatschap staat geregistreerd. Klik vervolgens op de knop ‘Activatielink versturen’, u krijgt dan direct een e-mail met een link. Als u daar op klikt, dan komt u op een inlogscherm. Voer hier opnieuw uw e-mailadres in en een door u gekozen wachtwoord. Onthoud* dit wachtwoord goed voor de volgende keer. 

Klik hier om te activeren >>

Waar moet een wachtwoord aan voldoen?
In principe kunt u dat zelf bepalen, maar wij raden u aan een wachtwoord te kiezen tussen de 8 en 25 tekens. Bij voorkeur met letters en tenminste één hoofdletter, cijfer en leesteken. Het wachtwoord kan niet gelijk aan uw naam of e-mailadres zijn.

*Let op: het opslaan en onthouden van uw inloggegevens op uw computer, tablet of mobiele telefoon kan een oplossing bieden. Echter is dit wel minder veilig. Mocht u dit niet willen, dan dient u uw eigen gegevens telkens opnieuw in te voeren. Uiteraard kunt u altijd op ‘Wachtwoord vergeten?’ klikken indien u niet meer weet welk wachtwoord u voor uw account had aangemaakt.

Wat is Mijn ANBO?

Het ledenportaal van ANBO

Mijn ANBO is het ledenportaal van ANBO. Een online platform en gedeelte op onze website dat alleen toegankelijk is voor leden. Als lid kunt u hier uw gegevens inzien, beheren en wijzigen. Ook kunt u aangeven of en welke communicatie, bijvoorbeeld nieuwsbrieven of post, u van ons wilt ontvangen. Maar ook welke thema's en onderwerpen u interesseren en of u deel wilt nemen aan onderzoeken, enquêtes, webinars en bijeenkomsten. Tot slot is er ook informatie op Mijn ANBO te vinden die niet op de 'reguliere' website staat, zoals de digitale en gesproken versie van het ANBO Magazine, voorbeeldbrieven van Raad & Daad, checklists en ledenvoordelen!

Waarom inloggen?

Reden te meer om in te loggen en een kijkje te nemen. Klik hier om dit te doen. Neem direct even de tijd om uw persoons- en contactgegevens te controleren en uw profiel aan te vullen met uw communicatievoorkeuren én interesses. Wij houden u dan alleen op de hoogte hoe en waarover u dat wilt!

Inloggen lukt niet, kunt u helpen?

Problemen met inloggen

Lukt het u niet om in te loggen in uw Mijn ANBO-omgeving? Dan kan het zijn dat er iets fout gaat, bijvoorbeeld:

Ik heb geen e-mailadres
Inloggen op Mijn ANBO zonder e-mailadres is helaas niet mogelijk. Bent u wel digitaal actief (op het internet, bezoeken van websites etc.), maar heeft u geen e-mailadres? Dan raden wij u aan om wél een e-mailadres aan te maken. Dit kan gratis via Google (www.gmail.com) of Microsoft (www.hotmail.com). Wilt u eerst meer weten of het gebruik van e-mail? Onze partner SeniorWeb heeft hier een handig artikel over geschreven, klik hier om dit te lezen. 

Geen activatielink ontvangen
Heeft u uw e-mailadres ingevoerd en op ‘Activatielink versturen’ geklikt, maar (nog) geen mail gekregen? Het kan tot 10 minuten duren voor u de bevestigingsmail heeft ontvangen. Controleer ook uw ongewenste e-mail en spambox. Heeft u na 10 minuten nog niets ontvangen? Klik dan hier om opnieuw een activatielink aan te vragen. Probeer het voor de zekerheid nogmaals.

Mijn partner gebruikt hetzelfde e-mailadres
Zowel uw ANBO-lidmaatschap als dat van uw partner staat geregistreerd op één en hetzelfde e-mailadres. U kunt daarom dus ook maar één Mijn ANBO-account activeren. Als u voor een van de lidmaatschappen een nieuw/ander e-mailadres registreert, dan is het wél mogelijk om twee verschillende accounts te activeren en in te loggen op Mijn ANBO. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

  1. Bel met de Ledenservice om voor één lidmaatschap een nieuw/ander e-mailadres door te geven (tel. 0348 - 46 66 90, bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur)
  2. Ga naar www.anbo.nl/mijn-anbo. Klik rechts bovenin beeld op het icoontje met het poppetje ‘MijnANBO’ en het pijltje naar beneden en klik op “Uitloggen”. U moet namelijk het eerste account uitloggen om opnieuw – met het tweede (nieuwe) account – in te kunnen loggen. 
  3. Vervolgens gaat u naar www.anbo.nl/mijn-anbo/activeren. Vul hier het tweede (nieuwe/andere) e-mailadres in en klik op “Activatielink versturen”. Er wordt een e-mail met een activatielink gestuurd naar dit e-mailadres. Klik op de link in deze e-mail en maak een eigen wachtwoord aan.
  4. Vervolgens gaat u opnieuw naar www.anbo.nl/mijn-anbo. Klik op het icoontje met het poppetje. U logt in met uw e-mailadres en het zojuist geregistreerde wachtwoord. U kunt ervoor kiezen om deze inloggegevens te onthouden.*
  5. Omdat zowel u als uw partner gebruik kunnen maken van Mijn ANBO, dient u telkens in- en uit te loggen met een ander e-mailadres en wachtwoord.

*Let op: het opslaan en onthouden van uw inloggegevens op uw computer, tablet of mobiele telefoon kan een oplossing bieden. Echter is dit wel minder veilig. Mocht u dit niet willen, dan dient u uw eigen gegevens telkens opnieuw in te voeren. Uiteraard kunt u altijd op ‘Wachtwoord vergeten?’ klikken indien u niet meer weet welk wachtwoord u voor uw account had aangemaakt.

Oude Mijn ANBO link als favoriet
Het kan zijn dat u de oude Mijn ANBO als favoriet heeft opgeslagen. Dit brengt u dan naar de oude Mijn ANBO waar u niet meer kunt inloggen. Sla deze website URL op als nieuwe favoriet om naar de nieuwe Mijn ANBO te gaan: www.anbo.nl/mijn-anbo

Komt u er niet uit?

Heeft u alles geprobeerd en komt u er niet uit? Klik dan op de onderstaande button of stuur een mail naar mijnanbo@anbo.nl. Vermeld hierin uw lidnummer en/of postcode en huisnummer. Mocht het mogelijk zijn, dan kunt u screenshots of foto's maken van uw scherm. Zo kunnen onze collega's u beter helpen!

Stuur een e-mail >>

Waarom lid worden van ANBO?

  • Belangenbehartiging op het gebied van inkomen, de digitale samenleving, pensioen, gezondheid, veiligheid & wonen
  • Persoonlijke dienstverlening: informatie, advies (ANBO Adviesteam) en hulp van vrijwilligers
  • Exclusief ledenvoordeel: collectieven, aanbiedingen en kortingsacties