21 oktober 2016

Problemen met uw pensioen? Of andere financiële vragen?

Heeft u een klacht over uw pensioenfonds of een conflict? Bijvoorbeeld omdat zij u jarenlang een te hoog pensioen hebben toegekend en nu het te veel betaalde bedrag terug eisen? Of komt u erachter dat u geen partnerpensioen heeft, omdat u geen samenlevingsovereenkomst heeft aangeleverd, maar wel al tien jaar samenwoont en kinderen heeft?

ANBO Raad & Daad Advieslijn

Dan kunt u op verschillende plekken terecht. Allereerst kunt u natuurlijk terecht bij de ANBO Raad & Daad Advieslijn. Onze telefonisch medewerkers en beleidsmedewerkers zijn zeer specialistisch en kunnen u bij bijna elke vraag helpen of in contact brengen met de juiste instantie. De ANBO Raad & Daad Advieslijn is bereikbaar via telefoonnummer 0348 46 66 88 (ma-vr 10.00-15.00) en per e-mail via raadendaad@anbo.nl.

Ombudsman Pensioenen

Daarnaast kunt u ook terecht bij de Ombudsman Pensioenen. Veel mensen weten dat er een Nationale Ombudsman is, maar zijn niet op de hoogte dat er ook een ombudsman is speciaal voor pensioenklachten. De Ombudsman Pensioenen bestaat al sinds 1995 en opereert, ondanks dat het een initiatief is van de Pensioenfederatie en het Verbond van Verzekeraars, onafhankelijk. Sinds deze maand is hun website ook geschikt gemaakt voor smartphone en tablet. Klik voor meer informatie hier.

Kandoor.nl

Ook kunt u sinds kort terecht bij Kandoor.nl. Een online platform waar gidsen (dat zijn specialisten die meedenken) advies geven over pensioenproblemen. Zij helpen met het verzamelen van de juiste informatie zodat u goed beslagen ten ijs komt bij uw bank, verzekeraar, pensioenfonds of adviseur. Kijk hier voor meer informatie.