03 november 2016

'Ik was echt even het overzicht kwijt'

Mevrouw Geurtsen (72) uit Nieuwegein is nagenoeg blind, waardoor het bijhouden van de administratie haar minder gemakkelijk afgaat. “Ik was het overzicht een beetje kwijt. Daarnaast kreeg ik tegenstrijdige brieven van de Belastingdienst over wat ik aan huurtoeslag zou krijgen. Dus heb ik ANBO gebeld.” De Raad & Daad Advieslijn zorgde dat ANBO Consulent Marjan Hilgers op bezoek ging.

Samen de Belastingdienst bellen 

“We hebben de rekeningafschriften van de afgelopen vier jaar doorgenomen,” vertelt Marjan. “Pensioeninkomsten, begrafenisverzekeringen en huurtoeslag. Een rekeningafschrift geeft veel inzicht in inkomsten en uitgaven. Ik bekijk drie maanden en dan weet ik precies hoe het zit." De rekeningen van de huurtoeslag bleken behoorlijk ingewikkeld te zijn, daarom belden ze samen naar de Belastingdienst. “Mevrouw Geurtsen belde”, vertelt Marjan, “en gaf mij toestemming om het gesprek over te nemen.” Mevrouw Geurtsen vult aan: “Marjan zette de telefoon op speaker zodat ik mee kon luisteren.”

Benieuwd hoe dit verhaal afloopt? Klik hier.  

Ook ANBO Consulent worden? 

Wilt u ook ANBO Raad & Daad Consulent worden? Of Sociaal Netwerker worden? Klik op een van onderstaande buttons:

Vacature ANBO Consulent

Vacature Sociaal Netwerker

Gezondheid