ANBO bij Kassa over digitalisering
ANBO vindt het belangrijk dat overheidsdiensten ook niet-digitaal toegankelijk blijven. Want mensen kunnen nergens anders naartoe voor bijvoorbeeld het verlengen van hun rijbewijs of de aanvraag van zorgtoeslag.
Daarnaast is het van belang dat bijvoorbeeld banken, verzekeraars en andere instanties rekening houden met de niet-digitale klanten. Deze groep klanten heeft een fysieke plek nodig waar ze terecht kunnen met hun vragen. Ook moet er een telefoonlijn zijn waar zij te woord worden gestaan door een echt persoon en niet door een computer.
Tekort
Een ander punt van aandacht is de groep ouderen die nu wel redelijk digitaal vaardig is. Door de snelle technologische vooruitgang schieten hun vaardigheden over een paar jaar tekort. Zij moeten worden geholpen om bij te kunnen blijven.
Wilt u de uitzending van Kassa terugkijken? Klik dan op onderstaande knop.
Ons laatste nieuws en voordeel in uw mailbox?
Klik op onderstaande button en kies welke nieuwsbrief u wilt ontvangen.
