Ik kan mijn DigiD app niet activeren of inloggen lukt niet

Bij het activeren of inloggen met DigiD gaat soms iets mis. Dan krijgt u een foutmelding. Dit kunt u eenvoudig oplossen door de instellingen van de browser, apparaat en internet te controleren. Zie hiervoor de volgende tips. 

Instellingen mobiele telefoon/ tablet en app

  • Updaten: controleer of u de laatste versies gebruikt. Update het besturingssysteem van uw apparaat, uw internetbrowser en uw DigiD app.
  • Datum en tijd op automatisch: zet de datum en tijd op Automatisch via de instellingen van uw toestel.
  • Taal veranderen: verander de taal in de DigiD app. Ga hiervoor via het menu van de DigiD app naar Instellingen – Taal. Verander de taal. Zodra de DigiD app werkt, kunt u de taal weer wijzigen. Verander ook de taal op uw toestel via de instellingen van uw toestel.
  • Antivirus en beveiliging tijdelijk uitzetten: schakel antivirus en beveiligingsprogramma's zoals KPN veilig (tijdelijk) uit.

Instellingen internet en browser 

  • Geopende internetpagina’s sluiten: sluit alle openstaande internetpagina’s af, zowel in de aparte vensters als de openstaande pagina's in tabbladen. Probeer opnieuw in te loggen.
  • Internetverbinding veranderen: schakel van wifi naar 4G/5G of van 4G/5G naar wifi. 
  • Standaard browser gebruiken: de DigiD app werkt niet altijd goed in alle browsers. Gebruik daarom: Chrome, Edge, Firefox of Safari (Apple).  
  • Gebruik geen Google-zoekwidget, maar een browser: de Google-zoekwidget, die bijvoorbeeld op het startscherm van uw telefoon staat, is geen browser. U kunt deze niet gebruiken om in te loggen met DigiD. 
  • Maak geen gebruik van een snelkoppeling: een snelkoppeling is een pictogram op uw bureaublad/startscherm om snel toegang te krijgen tot een website. Open altijd eerst een browser op uw telefoon en ga dan naar de website waar u wilt inloggen met DigiD.
  • Staat de privé modus of incognito modus van uw browser aan? Dan kunt u niet inloggen met DigiD. Ga naar de instellingen van uw browser en zet deze modus uit.   
  • Controleer of uw browser functionele cookies accepteert: blokkeert uw browser alle cookies? Dan kunt u niet inloggen met DigiD. De functionele cookies zijn nodig om de website goed te laten werken. Schakel functionele cookies in, in de instellingen van uw browser. De cookies van DigiD slaan geen persoonsgegevens of inloggegevens op.
  • Oude cookies? Mogelijk kunt niet inloggen met DigiD, omdat uw apparaat oude cookies heeft opgeslagen. Wis oude cookies en uw browsergeschiedenis.
  • Wanneer u inlogt op uw mobiele telefoon of tablet hoort de DigiD app automatisch te openen. Het kan gebeuren dat u gevraagd wordt de koppelcode in te voeren. Dit komt door de instellingen van uw browser. Uw browser staat dan ingesteld als desktopsite. De iPad staat standaard als desktopsite ingesteld. Ga naar de instellingen van uw browser en schakel deze functie uit.
  • Gebruik niet de link van een dienstaanbieder uit de e-mail. Open de internetbrowser en ga naar de website van de dienstaanbieder. Log daar in met uw DigiD. 

 

ANBO Advies

  • Persoonlijk advies
  • Hulp bij u thuis, per telefoon of via e-mail
  • Snel antwoord op uw vraag
  • Het ANBO Adviesteam is er voor u
  • Direct, persoonlijk en telefonisch bereikbaar!
  • ANBO leden waarderen ons advies met een 8,5
  • Exclusief en gratis voor leden

Geen antwoord gevonden op uw vraag?

Wilt u ook toegang tot alle informatie en diensten van ANBO, word dan nu lid.

Lid worden