Veelgestelde vragen

Ik heb een foutieve actiecode ontvangen, wat nu?

Door het overweldigende succes van deze actie is er tijdelijk sprake geweest van een overbezetting op de website en actiepagina. Hierdoor is helaas ook het uitgeven van actiecodes niet volledig vlekkeloos verlopen en zijn sommige codes dubbel uitgegeven. Bij het bestelproces in de Google Store kreeg u dan de melding "deze code is reeds gebruikt". 

Let op: is dit het geval? Rond deze bestelling dan niet meer af, want er wordt dan €59,- in rekening gebracht.

E-mail met nieuwe actiecode

De mensen die eerder een foutieve code hebben ontvangen en daarmee niet (gratis) hun Google Nest Mini konden bestellen, hebben vanmorgen een e-mail ontvangen met daarin een nieuwe unieke actiecode. U kunt hiermee een nieuwe bestelling plaatsen voor €0,-. Volg tijdens het bestelproces de instructies uit de e-mail.

Ik heb geen creditcard, wat nu?

Bij het plaatsen van uw bestelling in de Google Store wordt gevraagd om uw creditcardgegevens. Deze gegevens moeten worden ingevuld om gebruik te maken van deze actie. Bent u niet in het bezit van een creditcard? Dan kunt u aan familie, vrienden of kennissen vragen of u eenmalig gebruik mag maken van hun creditcard. Er worden geen kosten in rekening gebracht op de creditcard, mits u gebruik maakt van een juiste (werkende) unieke actiecode.

Hoe werkt het bestelproces in de Google Store precies?

E-mail met bestellink

Na het invullen van het aanvraagformulier ontvangt u per e-mail een bevestiging met daarin een bestellink van de Google Store en uw unieke actiecode. Let op: het kan even duren voordat u deze bevestingsmail ontvangt, controleer ook uw ongewenste e-mail en spambox.

Vervolgens klikt u op de bestellink uit de e-mail en wordt u doorgestuurd naar de Google Store. U ziet dan in de eerste instantie de originele prijs van de Google Nest Mini a €59,-. Vervolgens klikt u op de knop "kopen", kiest u de gewenste kleur en klikt u op "toevoegen aan winkelwagentje". 

Daarna klikt u op "betalen". Uw unieke actiecode zal dan automatisch worden toegevoegd en het totaalbedrag verandert dan naar €0,-. Ter verificatie dient u eenmalig uw creditcardgegevens in te vullen. Vul hier het adres van de ontvanger in. U kunt nu de aankoop/bestelling bevestigen. 

Bestelproces Google Store

  1. Klik op de bestellink in de e-mail
  2. Klik op 'kopen' en kies de gewenste kleur
  3. Klik op 'toevoegen aan winkelwagentje'
  4. Klik op 'betalen', uw actiecode wordt toegevoegd
  5. Controleer of het bedrag op €0,- komt
  6. Vul uw creditcardgegevens in en vul het adres van de ontvanger in
  7. Klopt alles? Dan kunt u uw aankoop bevestigen

*Let op: indien in het overzicht het bedrag niet op “0,-” komt, kunt u de kortingscode ook nog invullen onder het kopje “Promotiecode”, gebruik hierbij enkel het laatste gedeelte van de link bestaande uit letters en cijfers. 
** Let op: komt het bedrag uiteindelijk niet op €0,-, dan is er iets misgegaan met het verzilveren van uw actiecode. Zie hiervoor de vraag 'Ik heb een foutieve actiecode ontvangen, wat nu?

Ik heb mijn bestelling afgerond maar €59,- betaald, wat nu?

Als u eerder uw bestelling met een foutieve actiecode heeft afgerond, dan kan het zo zijn dat er toch €59,- in rekening is gebracht. Controleer hiervoor uw creditcard rekening.

Retourneren Google Store

Is dit het geval? Dan is er iets misgegaan en kan uw bestelling niet meer worden geannuleerd. In dat geval kunt u de Google Nest Mini bij ontvangst, net als bij iedere andere (online) bestelling, weer retourneren. De instructies voor het retourneren zitten bij het afgeleverde pakketje. U krijgt het geld dan teruggestort op de (creditcard) rekening waarmee u de bestelling heeft gedaan.

Let op: bovenstaande kan het geval geweest zijn, omdat u eerder een foutieve (dubbele) actiecode heeft ontvangen. U heeft dan nogmaals een e-mail met een nieuwe bestellink en unieke actiecode ontvangen. Hiermee kunt u opnieuw een bestelling plaatsen in de Google Store. Let er hierbij op dat het totaalbedrag wijzigt naar €0,- voor u uw aankoop/bestelling afrond. Zie hiervoor ook 'Hoe werkt het bestelproces in de Google Store precies?'.

Ontvangen bestelling retourneren?

Heeft u uw bestelling (Google Nest Mini) nog niet ontvangen? Lees dan hier hoe u deze kunt wijzigen of annuleren.

Heeft u uw bestelling (Google Nest Mini) al ontvangen, maar zat er geen retourformulier bij? Lees dan hier hoe u deze kunt retourneren. Volg onderstaande stappen om uw bestelling te retourneren:

Stap 1: Laat ons weten wat je wilt retourneren

  1. Zoek de bestelling met het artikel dat je wilt retourneren. Je dient hiervoor ingelogd te zijn met het (Google) account waarmee je jouw bestelling hebt geplaatst.
  2. Selecteer Details bekijken onder de bestelling die je wilt retourneren.
  3. Volg de instructies op het scherm. Na een paar uur ontvang je een bevestigingsmail. Volg de instructies in de e-mail.
  4. Als 'Apparaat komt niet in aanmerking voor retourneren' wordt weergegeven, is je bestelling nog niet verzonden of is de retourperiode van vijftien dagen verstreken. Als de bestelling nog niet is verzonden, kun je je bestelling mogelijk nog annuleren of wijzigen.

Stap 2: Pak het artikel in

Zorg dat het volgende in het pakket zit:

  • De doos waarin je aankoop is geleverd
  • Het apparaat of de accessoires
  • Andere accessoires, documentatie en andere items die bij het apparaat zijn geleverd
  • Het formulier dat is opgenomen in de bevestigingsmail van je retourzending (vind het serienummer van je apparaat als je dit nodig hebt)

Voeg geen accessoires toe die niet oorspronkelijk bij het apparaat zijn geleverd, zoals:

  • Simkaart (als je zelf een simkaart hebt geplaatst)
  • Apparaathoezen
  • Extra batterijen
  • Andere accessoires die niet bij het apparaat zijn geleverd

Zorg ervoor dat je alle persoonlijke of andere gegevens op het apparaat overzet, wist of er een back-up van maakt voordat je het apparaat naar Google stuurt (de Google Nest Mini speaker is gepersonaliseerd o.b.v. van uw Google-account).

Stap 3: Stuur het artikel terug naar Google
Verpak en verzend het apparaat met het label en volgens de instructies in de bevestigingsmail die je van de Google Store hebt ontvangen om er zeker van te zijn dat het apparaat aankomt in de oorspronkelijke staat. Als je meerdere artikelen retourneert, verpak en verzend je elk artikel afzonderlijk (tenzij anderszins aangegeven). 

Let op: bovenstaande procedure geldt alleen voor bestellingen waarvoor €59,- in rekening is gebracht. Retourneert u uw (gratis) bestelling a €0,-, dan kunnen wij achteraf niets meer voor u betekenen. Alle geldige bestellinks en actiecodes van deze actie zijn inmiddels vergeven. 

Klik hier voor Google Store support >>

Er worden verzendkosten in rekening gebracht, hoe kan dat?

Als u gebruik maakt van de bestellink uit uw e-mail en uw unieke actiecode, dan zouden er geen verzendkosten in rekening moeten worden gebracht. Is dit wel het geval? Dan maakt u gebruik van een foutieve actiecode of woont u in een uitgesloten regio/land buiten Nederland.

Let er in bestelproces in de Google Store op dat het totaalbedrag wijzigt naar €0,-. Is dit niet het geval? Rond dan uw aankoop/bestelling niet af.

Ik kan geen Google Nest Mini (meer) bestellen, hoe komt dat?

Deze actie loopt tot en met 15 juni. Voor het (gratis) aanvragen en bestellen van de Google Nest Mini geldt: op = op. Google heeft voor deze actie 10.000 Mini's ter beschikking gesteld.

Wij willen u wijzen op de actievoorwaarden. Klik hier om deze te bekijken:

Actievoorwaarden >>

Google Nest Mini in actie
Deze actie is een initiatief van